فروش فايل




captcha


آمار مطالب

کل مطالب : 3
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 10
باردید دیروز : 269
بازدید هفته : 317
بازدید ماه : 281
بازدید سال : 859
بازدید کلی : 3831
تاریخچه ارز دیجیتال اتریوم؛ رقیب سنتی بیت کوین

اتریوم، دسترسی آزاد به پول دیجیتال و خدمات داده-پسند را برای کلیه افراد، صرف‌نظر از پیشینه آن‌ها و یا موقعیت جغرافیایی که دارند، فراهم می‌کند. اتریوم یک فناوری توسعه یافته توسط جامعه کاربری است که بستری برای «رمزارز» (Cryptocurrency) «اِتِر» (Ether | ETh) ارائه کرده است. با توجه به آنچه بیان شد، اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز و بلاکچینی است که رمزارز اتر بر بستر آن شکل گرفته است. این پلتفرم، قابلیت‌های دیگری به جز پشتیبانی از رمزارز اتر دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فراهم آوردن بستری برای نوشتن «برنامه‌های کاربردی توزیع شده» (Distributed Application | DApp) اشاره کرد.

نام گذاری اتریوم

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار پلتفرم اتریوم، نام اتریوم را پس از مطالعه مقاله‌ای در ویکی‌پدیا پیرامون عناصر و ادبیات داستانی علمی، انتخاب کرد. او درباره انتخاب نام اتریوم چنین می‌گوید:

«فورا فهمیدم که این نام را از سایر اسامی موجود بیشتر دوست دارم. من فکر می‌کنم اتریوم حقیقتاً تلفظ خوبی دارد و کلمه «اتر» را نیز در دل خود دارد که به یک مدیوم نامرئی فرضی اشاره دارد که به جهان نفوذ می‌کند و به نور امکان سفر می‌دهد.»

خالق اتریوم

در اواخر سال ۲۰۱۳، Vitalik Buterin ایده خود را در یک برگه سفید تشریح کرد و آن را برای چند نفر از دوستان خود ارسال کرد که هرکدام از آن ها نیز، برای افراد دیگری فرستادند. در نتیجه، حدود ۳۰ نفر ابراز علاقه کردند تا در مورد این مفهوم با Vitalik بحث کنند. او منتظر این بود که مردم بررسی های انتقادی و اشتباهات مهم این مفهوم را ارائه کنند، اما هرگز این اتفاق نیفتاد. بوترین در یکی از کنفرانس های بیت کوین که در میامی برگزار می شد، اتریوم را معرفی کرد و بعد از چند ماه، تیم تصمیم به برگزاری فروش جمعی اتر، توکن اختصاصی این شبکه، گرفت تا سرمایه آن افزایش یابد.

نحوه دستیابی به اتر

برای دستیابی به اتر دو راه اصلی وجود دارد: خرید و استخراج رایج ترین و شاید آسان ترین راه خرید اتر، خرید آن در بازار مبادلات است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازاری را پیدا کنید که به خرید و فروش اتر می پردازد و مطابق حوزه قضایی شما عمل می کند، یک حساب کاربری ایجاد کنید و از حساب بانکی خودتان ، حواله پول یا در برخی موارد حتی از کارت بانکی تان برای خرید توکن های اتر استفاده کنید. سپس این توکن ها باید در یک کیف پول، که توسط مبادله، مرورگر اختصاصی اتریوم (Mist) یا توسط سایر سرویس های تخصصی فراهم شده است، ذخیره شوند. همچنین، شما می توانید با استفاده از معامله نظیر به نظیر، پرداخت برای هر ارزی که مورد تایید است، مانند بیت کوین یا سایر ارزهای کریپتو، اتر تهیه کنید. این فرآیند می تواند به صورت آنلاین یا شخصی انجام شود. معامله نظیر به نظیر بین کاربران بیت کوین نسبتاً محبوب است. هرچند به علت منبع مجازی نامحدود توکن های اتر و پلتفرم اتریوم که ناشناسی کاربر را در خط مقدم سیستم قرار نمی دهد، اتر را معمولاً از طریق بازار مبادلات، می توان تهیه کرد. راه دیگر تهیه توکن های اتر، استخراج آنهاست. استخراج اتریوم از proof-of-work استفاده می کند، که به این معنی است که استخراج گران، توان محاسباتی خود برای حل یک مساله ریاضی پیچیده، به منظور «ممنوع الورود کردن» و تایید بلوکی از اقدامات داخل شبکه را، به مشارکت می گذارند. استخراج گرانی که این وظیفه را به صورت موفقیت آمیز انجام می دهند، برای هر بلوکی که استخراج کردند جایزه می گیرند.

تفاوت بیت کوین و ارز‌دیجیتال اتریوم چیست؟

با توجه به این‌که بیت‌کوین و اتر هر دو شباهت‌هایی دارند، اما تفاوت‌های بس متمایز کننده‌ای وجود دارد که در ادامه خلاصه‌ای از آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

بیت کوین فقط به عنوان کریپتوکارنسی معامله می‌شود، در حالی که اتریوم روش‌های متنوعی از تبادل دارد مانند کریپتوکارنسی (با ارز‌دیجیتال اتریوم)، قراردادهای هوشمند و ماشین مجازی اتریوم یا EVM

تفاوتی بنیادین میان بیت‌کوین و اتریوم در پروتکل اجماع هر یک از آن‌ها است؛ بیت کوین از فرآیند اجماع “اثبات کار” استفاده می‌کند، در حالی که اتریوم مبتنی بر مکانیسم “اثبات سهام” است.

زمان میانگین هر بلاک برای اتریوم 12 ثانیه است در حالی که همین زمان برای بیت‌کوین 10 دقیقه خواهد بود! به این معنا که استخراج اتریوم برای استخراج کننده‌ها راحت‌تر و پرسود‌تر خواهد بود؛ در واقع در فرآیند استخراج ارز اتریوم، تعداد بلاک‌ها بیشتر است و ماینر اتریوم، رمز‌ارز ETH بیشتری بدست خواهد آورد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، تخمین زده شده بود که تا سال 2021 بالغ بر نصف اتریوم‌های موجود (که تعداد کل آن‌ها 90 میلیون است) استخراج خواهد شد. در حالی تا به حال اکثر بیت‌کوین‌های موجود، استخراج شده‌اند. (تعداد 21 میلیون بیت‌کوین در کل دنیا وجود دارد.)

لینک منبع : https://bonti.io/blog/fa/history-ethereum

تعداد بازدید از این مطلب: 85
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


می توانید دیدگاه خود را بنویسید

تعداد صفحات : 0



عضو شوید


نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود